Soki owocowe powodują otyłość!

Sok owocowy jest często postrzegany jako zdrowy.

Jest to zrozumiałe, biorąc pod uwagę, że jest naturalny i zawiera w sobie słowo „owoc”. Jednak wielu z nas nie zdaje sobie sprawy, że sok owocowy to również cukier. W rzeczywistości sok owocowy zawiera tyle samo cukru i kalorii, co słodki napój bezalkoholowy … a czasem nawet więcej, małe ilości witamin i przeciwutleniaczy w soku nie nadrabiają dużej ilości cukru.

Sok owocowy nie zawsze jest tym, czym wydaje się, niestety producenci żywności i napojów nie są uczciwi i nie informują co jest w ich produktach.

Sok owocowy, który znajdziesz w supermarkecie, może nie być tym, czym myślisz, że jest nawet jeśli jest oznaczony jako „100% sok” i „nie z koncentratu”. Po wyciśnięciu z owoców, sok jest zwykle przechowywany w masywnych zbiornikach o zmniejszonej zawartości tlenu przez okres do roku, zanim zostanie zapakowany.

Głównym problemem związanym z tą metodą jest to, że usuwa ona większość aromatu, dlatego producenci muszą dodać tak zwane „ dodatki smakowe” do soku, aby przywrócić smak utracony podczas przetwarzania. Niektóre z tych o najniższej jakości nawet nie przypominają świeżo wyciśniętego soku owocowego, w zasadzie są po prostu owocową wodą z cukrem. 

Sok pomarańczowy, na przykład, zawiera witaminę C i jest przyzwoitym źródłem kwasu foliowego, potasu i witaminy B1.

Spójrz na wartości dla (350 ml) Coca Coli i soku jabłkowego:

  • Coca Cola: 140 kalorii i 40 gramów cukru (10 łyżeczek)
  • Sok jabłkowy: 165 kalorii i 39 gramów cukru (9,8 łyżeczek)

To jest niewygodna prawda o soku owocowym … większość z nich zawiera podobną ilość cukru, jak słodzone cukrem napoje.

Sok owocowy zawiera pewne składniki odżywcze, ale dużo mniej niż owoce. Nie zawiera błonnika i jest tak samo bogaty w cukier i kalorie jak większość słodzonych cukrem napojów.

Łatwo jest pić ogromne ilości soku owocowego..
Kiedy jemy całe owoce, ich żucie i połykanie wymaga znacznego wysiłku a że jesteśmy coraz bardziej leniwi, spożywamy więcej soków niż owoców. Owoce bogate są w błonnik, który pomaga stopniowo rozkładać cukier podczas trawienia. Dzięki temu, jest on wysyłany do wątroby powoli i w małych ilościach. Wątroba może łatwo metabolizować te małe ilości bez przeciążenia.

Jeśli wypijesz dużą szklankę soku owocowego, jest to odpowiednik konsumpcji kilku kawałków owoców, twój oganizm dostanie bardzo szybko dużą dawkę cukru bez błonnika. Znaczna część cukru znajdującego się w soku owocowym to fruktoza. Wątroba jest jedynym narządem, który może metabolizować fruktozę. 

Kiedy wątroba przyjmuje więcej fruktozy, niż może sobie z nią poradzić, zamienia się w tłuszcz, który organizm zaczyna odkładać. Część tłuszczu może gromadzić się w wątrobie i przyczyniać się do insulinooporności.

Niewielkie ilości soku owocowego (lub napoju gazowanego) nie spowodują poważnych problemów u zdrowych, szczupłych i aktywnych osób, ale będzie to całkowita katastrofa dla osób z nadwagą lub mających problemy z metabolizmem.

Badania metaboliczne wykazują, że cukier zawarty w sokach oraz napojach słodzonych powoduje oporność na insulinę, podwyższa poziom trójglicerydów i LDL, i powoduje gromadzenie się tłuszczu. Cząsteczki cukru są identyczne w sokach i napojach słodzonych i twoja wątroba nie będzie w stanie ich odróżnić.

 To jest MIT że wszystkie kalorie są sobie równe.

Różne pokarmy przechodzą różne szlaki metaboliczne i mają różny wpływ na głód, hormony i ośrodki mózgu kontrolujące masę.

Jedzenie które tuczy..

Nie jest tajemnicą, że ilość kalorii, którą ludzie spożywają, ma wpływ na ich wagę: spożywaj taką samą ilość kalorii, jaką ciało spala […]